Pru 14.

BUAT RENUNGAN KITA BERSAMA (agar ular DAP tak patok dua kali)

DAP/PH salah gunakan kuasa bila dah menang PRU14.

1) Pecat 17,OOO pegawai dan kaki tangan kontrak.

2) Hapuskan JASA, BTN,SERANTA,SPAD.

3) Pindahkan asset TH RM19billion ke sykt bawah MOF.

4) Teo Nee Ching wujudkan Petugas Khas utk kaji pendidikan Islam dan yg bukan Islam boleh bagi pendapat.

5) Jual asset LTAT termasuk hotel 5 bintang

6) 76% asset ladang TH (80,000 ekar) dijual dan dlm proses.

7) AG Thomas gugurkan semua dakwaan melibatkan orang mereka.

8) Beri bantuan pada sekolah swasta dan kolej Cina yang berkiblat ke Taiwan dan guna sijil UEC.

9) Potong peruntukan sekolah kebangsaan lebih dari RM500 juta. Dana diberi kpd Sekolah Cina dan India

10) Jual asset ladang gula Felda di Perlis

11) Jual asset2 strategik Khazanah.

12) Batalkan peruntukan RM2.5bn untuk bina sekolah di Sabah dan Sarawak

13) Mahu hapuskan elaun kritikal dan pencen Penjawat Awam.

14) Program PLKN dibatalkan.Kem2 PLKN ditutup.

15) Wujudkan Tabung Harapan dan lesapkan kutipan org awam lebih RM200 juta.

16) Ganti GST dgn SST yg penuh dengan ketirisan.

17) Refund cukai pada pengelak cukai.

18) Pecat 45,000 kakitangan pencuci dan sekuriti sekolah yang melibatkan lebih 1600 sykt.

19) Program untuk kurangkan jumlah Penjawat Awam (melayu) sebanyak 5% setiap tahun.

20) Hapuskan unit khas PDRM spt STAGG, STING, STFOC utk benteras kongsi gelap, mafia, teroris komunis dan LTTE.

Semua ini melibatkan kepentingan Melayu dan Bumiputera.Itu masih ada Melayu yang buta dok jilat DAP yg konon bersih dari rasuah. Podah.

LIM GUAN ENG BUAT LANTIKAN KHAS 30 ORANG CINA DALAM MOF

Makin lama makin byk cerita dahsyat psl DAP mula terbongkar lepas diaorang dah takda dlm kerajaan. Ini didedahkan oleh pegawai2 PTD MOF.

Baru2 ni pendedahan pasal Lim Guan Eng masa dia jadi Menteri MOF dulu. Benda pertama yg Lim Guan Eng buat bila jejak kaki dlm MOF adalah menubuhkan pasukan “Pegawai Khas” seramai 30 org yg dilantik oleh dia sendiri.

Kesemua 30 org tu terdiri dari korporat dan bankers org CINA berumur antara 20an hingga paling tua 30an dan diketuai oleh SetPol Lim Guan Eng iaitu TONY PUA. Pasukan “Pegawai2 Khas” ni dibayar dgn gaji setaraf dgn Gred Gaji JUSA. Tahu ke berapa gaji JUSA? RM8,000 sampai RM15,000 sebulan!

Tujuannya utk korek dan dedahkan kes2 melibatkan org UMNO, menguruskan segala aset yg diletakkan bawah MOF dan ‘tolong’ Lim Guan Eng dlm sediakan Laporan Belanjawan negara yg berat sebelah kepada kaum dia. Tugasan diaorang ni jgk bercanggah dgn kerja pegawai PTD MOF (penjawat awam bukan lantikan politik).

Lim Guan Eng sanggup sewa sebuah kondo mewah yg diubahsuai menjadi pejabat utk team Tony Pua ni bekerja siang malam dan lokasi dirahsiakan utk elak org ramai tahu. Nampak betapa dahsyatnya grand design DAP bila diaorang dah pegang kerajaan.

Diorang tak percaya pegawai2 PTD MOF sendiri yg majoriti org Melayu dan buat pelantikan khas dari kaum dia utk buat kerja2 belakang tabir demi kepentingan diaorang. Segala penjualan aset negara pun sebenarnya dirancang team ni. Byk aset negara kita dijual kepada syarikat2 pelaburan Cina yg berpengkalan di Singapura, Hong Kong dan Taiwan.

Jadi tak terkejut la bila byk aset2 Khazanah, GLC2 dgn Tabung Haji yg berkepentingan dekat org Melayu kena jual oleh Tokong Lim Guan Eng. Sbb di belakang dia ada satu ‘team khas’ yg dibayar ratusan ribu ringgit sebulan dgn menggunakan MOF sebagai fasiliti utk jalankan agenda anti nasional DAP dan kerja jahat mereka demi kepentingan kroni dan kaum kerabat komunis mereka.

p.s: tlg fword ke group2 lain .

Ibadah.

JANGAN BANGGA DENGAN BANYAK SHALAT, PUASA DAN ZIKIR KARENA ITU SEMUA BELUM MEMBUAT ALLAH SENANG.

MAU TAHU APA YANG MEMBUAT ALLAH SENANG ?

Nabi Musa : Wahai Allah, aku sudah melaksanakan ibadah. Lalu manakah ibadahku yang membuat Engkau senang ?_*

Allah :
SHOLAT ? Sholat mu itu untukmu sendiri, karena dengan mengerjakan sholat, engkau terpelihara dari perbuatan keji dan munkar.

DZIKIR ? Dzikirmu itu hanya untukmu sendiri, membuat hatimu menjadi tenang.

PUASA ? Puasamu itu untukmu sendiri, melatih dirimu untuk memerangi hawa nafsumu sendiri.

Nabi Musa : Lalu apa ibadahku yang membuat hatiMu senang Ya Allah ?

Allah : SEDEKAH, INFAQ, ZAKAT serta PERBUATAN BAIKmu.
Itulah yang membuat AKU senang, karena tatkala engkau membahagiakan orang yang sedang susah, AKU hadir disampingnya.
Dan AKU akan mengganti dengan ganjaran 700 kali (Al-Baqarah 261-262)

Nah, bila kamu sibuk dengan ibadah ritual dan bangga akan itu… maka itu tandanya kamu hanya mencintai dirimu sendiri, bukan Allah.
Tapi, bila kau berbuat baik dan berkorban untuk orang lain… maka itu tandanya kau mencintai Allah dan tentu Allah senang karenanya.
Buatlah Allah senang maka Allah akan limpahkan rahmat-Nya dengan membuat hidupmu lapang dan bahagia.

(Kitab Mukasyafatul Qulub Karya Imam Al Ghazali)

Saudaraku seiman sebarkanlah ilmu ini,, agar makin Barokah. In Syaa’ Allah pahalanya slalu mengalir kpdmu,, walaupun anda sdh tiada..!!!
Aamiin Yaa Rabbal ‘Aalamiin.

Kuil

Kuil Hindu banyak di Malaysia

Pembinaan rumah ibadat perlu ikut formula, komposisi penganut 

BERAPA banyak lagi kuil Hindu yang diperlukan? Setakat ini kuil Hindu lah yang paling banyak mendominasi meskipun populasi orang India berada pada tangga ketiga, hanya tujuh peratus sahaja, mewakili dua juta daripada keseluruhan 32 juta.
Itupun tidak semua Hindu, hanya 82 peratus. India lain ada yang beragama Islam empat peratus dan Kristian (enam peratus).

Persoalannya, kenapa kuil mendominasi rumah ibarat lain, menenggelamkan rumah ibadat agama majoriti, Islam (61 peratus) dan orang Cina Buddha (20 peratus). Ini tidak termasuk agama Kristian dengan gereja mereka.

Pendek kata, setelah dicampur tolak, jumlah keseluruhan rumah ibadat adalah, hanya ada 30,000 untuk orang Islam, hampir 500,000 rumah ibadat bukan Islam. Dengan dijuarai oleh kuil Hindu berjumlah hampir 300,000 kecil dan besar dengan hanya penganutnya tidak sampai dua juta.

Keadilan apakah yang telah diberikan oleh Kerajaan Malaysia? Keadilan yang sangat tidak ada tolok bandingnya. Batu Caves adalah kawasan tanah pelancongan, tetapi seolah-olah sudah menjadi hak sepenuhnya penganut Hindu. Lebih dahsyat lagi kebanyakan kuil Hindu berada di tangah awam, tanah kerajaan, bukan tanah persendirian.

Lihatlah betapa baiknya Kerajaan Malaysia. Meskipun kuil-kuil berada di tanah kerajaan, yang ‘dikacau’ bagi laluan pembangunan teramat sedikit, selebihnya semua diberikan.
Lebih serius lagi banyak jalan yang lurus menjadi bengkok sehingga membahayakan pengguna. Bangunan yang sepatutnya luas menjadi sempit.
Terkadang, saya menjadi teramat sedih, apakah bentuk tolak ansur yang kita mahukan? Yang jelas kita terlalu bertolak ansur, sehingga ditolak secara halus dan beransur-ansur. Masih tidak faham?

Tersangat sedih mendengar apabila satu kuil mahu dirobohkan untuk memberi laluan kepada pembangunan, isu itu menjadi viral dan heboh satu dunia, seolah-olah Malaysia mendiskriminasikan penganut Hindu. Sedangkan kita sudah beri tersangat lebih dan terlebih mencukupi. Kenapa bila diambil satu, sudahlah diganti, masih tidak berpuas hati?

Ini tidak lagi termasuk, deretan kuil hampir 10 buah, berskala besar seperti di Sentul dan beberapa tempat yang lain. Keadilan bentuk apakah yang dimahukan lagi?

Sekarang ini heboh diperkatakan isu Kuil Seafield Sri Maha Mariamman di USJ25 Subang Jaya yang hendak dirobohkan, bagi laluan pembangunan.

Pernahkah umat Islam bising dan kecoh apabila masjid surau dirobohkan bagi memberi laluan kepada pembangunan? Aduhai! Betapa baiknya orang Melayu. Nasib baik aku Cina.
Pembinaan rumah ibadat perlu ada formula. Jika tidak Kerajaan Malaysia baharu akan menjadi haru-biru. Caranya, bina kuil mengikut keperluan, ‘bukan pakai pacak aci dan’.

Ridhuan Tee Abdullah
Pendakwah bebas

Tolak dap. In shaa Allah.

(Tulisan Rakyat biasa)

Yang bawa cina ke sini orang putih. Yang bawa India ke mari British. Yang Benggali ikut datang orang putih. Bila orang putih balik dia suruh India Cina Benggali dok sini. Dia suruh Melayu buat macam adik beradik. Itu syarat beri merdeka.

Melayu terima semua. Melayu beri kerakyatan, Raja Melayu tanda tangan. Cina nak buat sekolah. Buatlah. India nak buat kuil besar mana pun buatlah. Cina tebang balak sampai botak hutan tebanglah. Cina korek lombong sampai tinggal pasir koreklah. Pasir yang tinggal cina nak jual, juallah. Tanah bekas lombong, cina nak ambil 999 tahun ambillah. India buat kumpulan gengster pun tak ada halangan.

Wakil rakyat India kata Melayu Celaka. Melayu merayu. Wakil rakyat cina kata Melayu pendatang – melayu senyum. Ahli Majlis Perbandaran buang tulisan jawi ganti tulisan cina. Melayu tak kisah.

Hari ini Melayu nak azan subuh, cina India bantah, Melayu tutup pembesar suara tak mau jiran terganggu. India kata khatankan anak perempuan jenayah, kelam kabut Menteri Melayu nak tanya doktor. Cina kata sekolah tahfiz perkauman , dengan pantas Menteri Melayu suruh tutup sekolah tahfiz. Hati bukan Melayu Islam wajib dijaga.

Mereka buat semua itu sambil tuduh Melayu rasis. Melayu pelampau. Hebat melayu melayan yang dulunya tetamu kini tuan rumah bersama. Esok mungkin tidak berumah lagi…

SEBENARNYA KITA BUKAN BERTOLAK ANSUR TAPI DITOLAK BERANSUR-ANSUR…

Desak.

*PEMUDA UMNO DESAK P. WAYTHA MOORTHY LETAK JAWATAN SELAKU MENTERI PERPADUAN*

1. Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia (Pemuda UMNO) mendesak dan menggesa agar P. Waytha Moorthy meletakkan dan melepaskan jawatan beliau selaku Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang menjaga portfolio Perpaduan Negara dan Kesejahteraan Sosial.

2. Kelmarin tular video lama beliau selaku pemimpin utama pertubuhan radikal Hindraf memburuk-burukkan negara kepada Negara Luar dengan menyebarkan kenyataan palsu berupa fitnah, menggambarkan seolah-olah Malaysia menghadapi masalah pencabulan hak asasi yang kronik dan melakukan penindasan teruk kepada kaum-kaum dan penganut agama lain, antaranya merobohkan kuil-kuil hindu dan menafikan hak asasi kaum lain di Malaysia.

3. Sehingga kini beliau tidak pernah menarik balik kenyataan dan tohmahan jahat yang dilakukan beliau sebagaimana yang ditularkan melalui video berdurasi 2 minit 39 saat itu.

4. Lebih mendukacitakan apabila sejak menjadi Menteri yang sepatutnya mempromosi perpaduan kaum dan pelbagai agama, beliau lebih cenderung untuk membangkitkan isu-isu yang mampu mencetus gelodak kemarahan rakyat dan membangkitkan api permusuhan di antara kaum.

5. Terbaru inisiatif dan kesungguhan beliau untuk mengheret negara untuk meratifikasi dan mengesahkan Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) hanya menzahirkan kesombongan dan keangkuhan beliau sungguhpun Kerajaan sedar bahawa majoriti rakyat melihatnya sebagai suatu yang mencabar hak keistimewaan Melayu dan Bumiputeta serta kedudukan Islam sebagai Agama Persekutuan yang sememangnya isu yang amat sensitif.

6. Justeru Pemuda UMNO mendesak P. Waytha Moorty untuk melepaskan dan meletakkan jawatan selaku Menteri secara terhormat dan bermaruah atas kegagalan menguruskan isu-isu perkauman, keagamaan dan perpaduan dengan bijak. Malah imej radikal beliau ketika memimpin Hindraf hanya akan mengundang krisis keyakinan rakyat akan masa depan keharmonian negara berbilang agama dan kaum di negara ini.

7. Pemuda juga menggesa P. Waytha Moorthy juga agar menarik balik segala kenyataan fitnah dan memohon maaf secara terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia atas pengkhianatan beliau memburuk-burukkan negara di mata Negara-negara luar.

*Dr Asyraf Wajdi Dusuki*
_Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia_
_18.11.18_

Klik Link Di Bawah
👇👇👇👇👇👇👇👇

I’m here.

*Ini negara China atau Malaysia?*

Kerajaan negeri Melaka sanggup korbankan prinsip hanya kerana beberapa pelancong Cina datang dapatkan khidmat di hospital pakar

“Bukan soal mahu memperbesarkan isu atau tidak, tapi persoalannya, ini negara China atau Malaysia? Jika Malaysia, maka bahasa kebangsaan adalah bahasa Melayu.”

Demikian bidas pendakwah bebas, Prof Dr Ridhuan Tee Abdullah terhadap kenyataan Ketua Menteri Melaka, Adly Zahari yang meminta isu pengiklanan jawatan kosong mengutamakan pemohon berkebolehan berbahasa Cina bagi jawatan jururawat terlatih (SRN) di Hospital Pakar Putra, baru-baru ini tidak diperbesarkan.

Ridhuan Tee yang juga Pensyarah di Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) kesal apabila kerajaan negeri sanggup mengorbankan prinsip, hanya kerana beberapa orang pelancong Cina datang mendapatkan khidmat di hospital itu.

“Bagaimana pula dengan pelancong India yang datang mendapatkan khidmat hospital pakar di Melaka. Adakah kita perlu menyediakan jururawat yang boleh berbahasa Tamil atau Urdu?

“Begitu juga dengan pelancong Arab. tidak perluksh menyediakan jururawat yang boleh berbahasa arab. Kenapa hanya fokus kepada Cina?,” soalnya.

Mengulas lanjut Ridhuan Tee turut melahirkan kebimbangan sekiranya selepas ini syarat-syarat untuk menjadi doktor perubatan mestilah boleh menguasai bahasa Cina, seperti mana iklan perjawatan jururawat terlatih (SRN).

“Oleh kerana Kerajaan Melaka telah mengiktiraf Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC), saya syorkan ambil sahaja lulusan UEC. Tidak perlulah lagi berdolak dalik.

“Inilah nasib orang Melayu, menguasai bahasa sendiri yang merupakan bahasa kebangsaan tidak memberikan kredit apa-apa. Yang diagung-agung tetap bahasa pendatang. Kera di hutan disusukan, anak di rumah mati tak makan,” katanya.

https://www.ismaweb.net/2018/11/25/ini-negara-china-atau-malaysia/